Üzleti utak Vietnamban céges szolgáltatások

Üzleteljünk Ázsiában! De, hogyan? - Üzleti utak

Üzleti utak Ázsiában. Piackutatás, kapcsaolatteremtés, tárgyalásvezetés, üzleti út szervezése, lebonyolítása.

Néhány elrettentő tény bevezetőként

A térség, amivel a Yourdestination ázsiai részlege foglalkozik : az ASEAN országok, kiegészítve a szervezethez később, különleges szerződésekkel kapcsolódó Kína, Japán és Dél-Korea. Ez nem egy kis terület és komoly gazdasági hatalom. Ma már egy igazán jól szabályozott, kb. 2.5 milliárd fős szilárd belső piaccal és nagyon szigorú „gazdasági határzárral” rendelkező szövetség, amely a világ GDP-jének jelentős részét adja.

Az ő nézőpontjukból Európa egy kicsi, furcsa és zavaros távoli világ, Számukra a mi szokásaink, politikai, gazdasági és kereskedelmi módszereink, emberi viselkedésünk ugyanolyan idegen, mint nekünk az ő ázsiai viselkedésük.

Erre a piacra bejutni, jó és tartós kapcsolatokat kiépíteni, hosszú távon is gyümölcsöző üzletet vezetni egy európai szűmára elég nehéz. Egyszerűen nem ismerjük, nem tudunk az ő elvárásaik szerint „viselkedni”, működni. Ez a legfőbb oka annak, hogy igen kevés jól működő üzleti kapcsolat alakult ki az ASEAN és az európai (különösen a magyar) vállalkozások között.

A tökéletes megoldás: a TRADING ASIA PROGRAM!

tradingasia01Lényege az, hogy előkészítünk mindent az indulás előtt, megadjuk Önnek azokat az információkat, amik nélkül szinte lehetetlen sikeres üzletet építeni Ázsiában.

Végig visszük Önt az úton, segítjük megbeszéléseit, leellenőrizzük a megtalált potenciális partnereket, az üzleti szegmens állapotát, trendjeit a kiválasztott desztináció(k)ban.

Ha tovább kell lépni, be kell indítani az üzletet, akkor sem hagyjuk magára egy idegen kontinensen. Nincsenek fix és mindenható, minden esetben garantáltan működő varázsigéink. De, minden egyes üzletindításnál az alábbi elengedhetetlen részek mindig benne vannak programunkban.

Első lépés: az előkészítés

tradingasia02Ön tudja, mit akar eladni vagy vásárolni. Ismeri cége minden rezdülését, megvannak üzletfejlesztési tervei. Mi ismerjük Ázsiát, országait, történelmét, piacait. Mindezt naprakészen.

Ezért aztán összeülünk, megbeszéljük a lehetőségeket, javasoljuk az első lépéseket. Ez egy nagyon furcsa megbeszélés lesz…

Amit mi kérünk, az a feltétlen bizalom és a pontos tájékoztatás. Csak ez alapján tudunk felelősséggel ajánlani bármit is. Ha a főbb vonalakban, megegyezünk, léphetünk tovább, kezdhetjük tervezni az első lépéseket.

Kiválasztjuk azt a munkatársunkat, aki a továbbiakban az Ön személyes konzultánsa lesz,  végigvezeti Önt ezen az izgalmas, de főleg sikeres programon. Nagy tapasztalatú munkatárs, aki nem csak a helyszínt, a szokásokat ismeri, de (nagy valószínűséggel) szakember az ön termékeinek, szolgáltatásainak területén is.

Második lépés: a felkészítés

tradingasia03Ez programunk legélvezetesebb része. Személyes konzulense felkészíti Önt (és az Önnel együtt utazó „delegáció” tagjait) arra a világra, amit meglátogat. Ez a felkészítés teljes körű, kiterjed minden olyan témára, ami fontos a konkrét üzleti út során.  Szükséges dokumentumok, marketing anyagok, emberi és üzleti viselkedés szabályai, a meglátogatott ország(ok) történelme, politikai és társadalmi helyzete, gazdasága a fő téma, de még számos egyéb, szerintünk alapvető és a siker érdekében életbevágóan fontos információ.

Ennek a résznek a legérdekesebb része az általános háttér, amiben nagyon érdekes témák is előkerülnek. Néhány ilyen:

A fehér majom és a nagy orrú ördög… Előbb legyünk barátok… Diplomáciai pingpong és következményei… Érdekes, amit mondasz, de nem érdekel… A főnök már régóta vágyik rá… Az üzlet mocskos dolog, nem ránk tartozik. Majd a titkáraink… Majd legközelebb…

Az első látogatás, ami mindent meghatároz: Trade Show a helyszínen

tradingasia04A legnagyobb tévedés amit el szoktunk követni Ázsiával kapcsolatban az, hogy úgy gondoljuk, ugyanúgy működik ott az üzlet, mint Európában. Ez általában egy halálos tévedés… Ezen belül is az az elképzelés, hogy a „vásározás” haszontalan dolog, mert ott soha és semmit nem lehet elérni.

„Ott” ez a piac alapja. Már sok ezer éve működik és nem is vágták úgy haza, mint itthon. Az évszázadok-évezredek során kialakult és virágzó vásárvárosok ma is a gazdaság, az üzlet és a személyes kapcsolatteremtés legfontosabb színhelyei. A legfontosabbak, ahol „minden” lehetséges partner megtalálható, az alábbiak:

Bangkok - Hong Kong (Makaó-Shenzhen) - Guangzhou (Kanton) - Shanghai - Peking

Ezekre a helyekre minden fontosabb ázsiai partner ellátogat. Nem is nagyon utaznak tovább távoli és furcsa helyekre. Ha kapcsolatba akarunk kerülni velük, nekünk kell odamennünk. Százával vannak itt szakosított, kontinens-, és világkiállítások. Ezek közül sok már több évszázada működik. Az általunk ajánlott kiállítások (ahová a célzott üzleti utakat szervezzük) mindig megtalálható itt:

http://azsia-utazas.hu/downloadables/Trading-ASIA-2016-2017.xlsx

A listából jól látható, hogy nincs olyan piaci szegmens, amelyhez ne találhatnánk jó kiindulópontot.

Ezért következő lépésünk egy, közösen kiválasztott, kiállítás és vásárváros meglátogatása. Ez nagyon strapás vállalkozás, de meghatároz minden további lehetőséget, eldönti a következő lépéseket. eldönt minden további lépést.

Ez jóval több, mint egy szokásos vásárlátogatás. Egyes lépésein tárgyalásvezetőnk vezeti végig, biztosítja a kapcsolatfelvételt, intézi mindazt, amire Önnek még gondolnia sem szabad (mindez kiderül a felkészítés során) egy ázsiai üzleti kapcsolatfelvételnél.

Az első komoly megmozdulás: Az első tárgyalási kör a helyszínen

Általában az előző ponttal végződik a szokásos vásárlátogatás. Aztán nagyon gyakran semmi más nem történik, csak egy kellemes kirándulás emléke a kézzelfogható eredmény. A lelkes kézrázásokkal, kapcsolat felvételi ígéretekkel telezsúfolt standlátogatások után megszűnik minden további kapcsolat.

161926_283262155043219_773242303_qNem is értjük, miért. Pedig ez természetes. Ezek a kiállítások nem az üzletkötés helyei. Szándékunk komolyságát a látogatás és kapcsolatfelvétel ezek után tudjuk csak bebizonyítani.És ez kötelező, el is várják tőlünk.  Ez mindig egy (gyakran nem kevés költséggel járó) közvetlen megbeszélés a megszerzett partner „otthonában”. Bizonyítanunk kell, hogy szeretnénk jobban megismerni, érdekel az üzlete (gyára, műhelye, farmja, egyebe), személyes felfogása. Egyszerűen ez így szokás arrafelé. Ráadásul ezt magunk nem is kérhetjük közvetlenül. Túl direkt, gyakran sértő is lenne számukra. A problémát azonban mi megoldjuk (szintén van rá információ a felkészítési anyagban).